Află acum ce face Facebook în plină criză de Coronavirus

Cum „Răspunde” Facebook la Criza de Coronavirus

Gigantul tehnologic Facebook contribuie substanțial și se implică în lupta împotriva crizei de COVID-19 de la nivel mondial. Facebook sprijină munca tuturor comunităților globale pentru a menține populația în siguranță și informată în contextul pandemiei globale. Compania abordează și impactul pe termen lung al prezentei situații care afectează întreaga lume, luând măsuri pentru a ajuta industriile care trec printr-o etapă cu dificultăți.

În această perioadă, accesul la informații veridice și utile este esențial pentru indivizi și pentru comunități. Conectarea oamenilor, solidaritatea și acțiunea comună sunt în strânsă legătură cu informațiile transmise prin intermediul internetului și reprezintă vectorii principali ai depășirii crizei actuale. 

Pentru a combate dezinformarea în mediul online și consecințele negative ale acesteia asupra oamenilor la care ajung informațiile eronate, Facebook a investit 100 de milioane de $ în sprijinirea industriei de informare, dintre care 25 de milioane de $ se adresează știrilor și informațiilor locale ( prin intermediul Proiectului de Jurnalism al Facebook), iar 75 milioane de $ sunt oferiți pentru cei care activează în marketing și publicitate. Totodată, pentru a-i sprijini pe cei care verifică acuratețea informațiilor despre COVID-19 diseminate în mediul online, Facebook a realizat un parteneriat cu Rețeaua Internațională de Verificare a Informațiilor (IFCN), pentru a lansa un program de finanțare de 1 milion de $, care să le consolideze activitatea în această perioadă. Totodată, Facebook a interzis reclamele pentru produse sanitare, măști, șervețele dezinfectante și kituri de testare pentru COVID-19.

Conectarea și comunicarea indivizilor aparținând diverselor comunități este facilitată prin intermediul Messenger Coronavirus Community Hub lansat de Facebook pe data de 26 Martie 2020. Noul instrument are rolul de a identifica și evita dezinformarea în online și oferă sfaturi și resurse pentru a-i ține pe oameni conectați cu prietenii, familia, colegii și comunitatea din care fac parte.

Unitatea și solidaritatea comunităților este esențială în această etapă prin care trece umanitatea, iar Facebook sprijină comunicarea facilă și eficientă dintre oameni. Facebook lansează platforma „Community Help”, un loc unde oamenii pot cere și oferi ajutor vecinilor, precum acțiunea voluntară de face cumpărături pentru cei care au nevoie. Aplicația va fi disponibilă curând în SUA, UK, Canada, Australia și Franța, iar, conform reprezentanților Facebook, va fi disponibilă în și mai multe țări în câteva săptămâni. Mai mult, compania ajută guvernele locale și organizațiile din domeniul medical să interacționeze cu oamenii, prin intermediul aplicației Facebook, pe Messenger sau prin Workplace.

Nu în ultimul rând, Facebook sprijină eforturile de ajutorare făcute în sfera economică și medicală. Facebook donează 25 de milioane de $ pentru a-i ajuta pe cei care se află în „prima linie” în lupta împotriva coronavirusului. În zona economică, Facebook lansează un program de finanțare în valoare de 100 de milioane de $ pentru a veni în sprijinul micilor afaceri, care sunt afectate de criza de coronavirus și care traversează o perioadă dificilă din această cauză.

În contextul desfășurării activităților de zi cu zi ale oamenilor în mediul online prin intermediul tehnologiei și al platformelor specifice, Facebook a lansat un program de alfabetizare, Get Digital, care oferă lecții și resurse tinerilor, pentru a-și dezvolta abilitățile de care au nevoie pentru a naviga în siguranță pe internet.

Resursele platformei sunt menite a fi folosite și de către profesorii și familiile din toată lumea, fiind astăzi din ce în ce mai utile, întrucât în această perioadă, tinerii își petrec marea majoritate a timpului pe diverse dispozitive. Get Digital îi ajută pe tineri să: să își protejeze datele personale în online, să evalueze nivelul de încredere al surselor de unde își iau informații și să construiască comunități puternice și care asigură incluziune online.

Prin intermediul platformei, tinerii pot descoperi tehnologia și numeroasele sale întrebuințări, precum angajamentul civic sau implicarea politică, sau pot dezvolta anumite abilități tehnologice, precum înțelegerea și folosirea algoritmilor. 

Răspunsuri

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *