Apa, combustibilul unui viitor mai verde

Poluarea excesivă a mediului înconjurător în zonele urbane aglomerate, cauzată de multitudinea de autovehicule și aglomerația permanentă din trafic reprezintă una dintre problemele cu care se confruntă și pe care încearcă să le rezolve orașele în prezent. Una dintre soluțiile încurajate de orașele inteligente de pretutindeni este folosirea mașinilor electrice, ca metodă principală de reducere a poluării aerului. Însă, există și metode mai puțin cunoscute și care încearcă să capete popularitate, respectiv mașinile alimentate cu apă!

Combustibil pe bază de apă 

În contextul încălzirii globale și a poluării excesive, cercetătorii caută în permanență metode de alimentare ”cât mai verzi”, care să genereze 0 emisii de carbon. Una dintre soluții este combustibilul pe bază de apă, iar start-up-ul Electriq~Global a inventat o astfel de tehnologie, susținând că este mai bună decât bateriile electrice și decât hidrogenul comprimat. 

Tehnologia vehiculelor alimentate pe bază de apă a fost prezentată de Electriq~Global în cadrul Smart Mobility Summit (Octombrie 2018) și a fost descrisă drept sigură, ieftină și curată. În ceea ce privește compoziția chimică a combustibilului, apa este prezentă în proporție de 60% și se bazează pe tehnologia de extracție a hidrogenului din combustibil, care este mai apoi exploatat pentru a genera electricitate pentru pornirea autovehiculului.

Cu alte cuvinte, tehnologia implică un tip de combustibil pe bază de apă, care reacționează la un catalizator pentru a elibera hidrogen atunci când este nevoie („la cerere”). Mai târziu, combustibilul epuizat este captat și transportat înapoi la o centrală Electriq~Global, unde este realimentat cu hidrogen în scopul refolosirii. În ceea ce îi privește pe șoferi, aceștia și-ar putea alimenta mașinile cu combustibilul bazat pe apă la fel ca și până acum, în benzinării. Combustibilul este capabil să ofere o autonomie de două ori mai mare decât limita bateriilor Li-ion sau a tehnologiei hidrogenului comprimat, la jumătate de preț, presupunând 0 emisii de carbon. 

Compania este sprijinită în demersurile sale de Departamentul pentru Energie al SUA și de Ministerul Energiei din Israel. În 2021, compania intenționează să construiască prima sa centrală comercială, dar și prima fabrică pilot de reciclare din Israel și alte construcții în Europa, China și SUA.  

 

Răspunsuri

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *